اداره زراعت ولایت هرات امروز (یکشنبه، ۱۷ سرطان) با همکاری اتحادیه میوه فروشان این ولایت جشنی را به مناسبت افزایش حاصلات میوه در این ولایت زیر نام «جشن شکرانه هندوانه و خربوزه» برگزار کردند.
بشیراحمد بهادری، رئیس اتاق محصولات زراعت و مالداری هرات که در این جشن سخن میگفت هدف از برگزاری این جشن را حمایت و پشتیبانی از محصولات داخلی عنوان کرد.
موصوف افزود که پیشبینیهای آنان نشان میدهد که حاصلات زراعتی به ویژه میوهها در سال جاری ۳۰ درصد افزایش یافته است.
آقای بهادری علاوه کرد: « به خاطر حمایت از محصولات زراعتی به تمامی هوتلها و تالارهای این ولایت گفته شده تا در مراسمهای شان از میوههای داخلی استفاده کنند.»
از سوی هم، مولوی پیر محمد حلیمی، رئیس اداره زراعت هرات گفت که آنان با همکاری نهادهای دیگر برنامه را برای صادرات فراوردههای میوهها روی دست گرفته اند.

کشاورزان که در این جشن شرکت کرده اند از افزایش فراوردهای شان سخن گفته و از دولت و موسسات خواستار سرخانههای معیاری برای نگهداری محصولات شان شدند.
گفتنی است که تربوز و خربوزه در اکثریت ولسوالیهای هرات کشت میشود اما به گفته کشاورزان در وقت برداشت حاصلات به قیمت بسیار ارزان در بازار فروخته میشود.






