اتاق تجارت و سرمایهگذاری ولایت هرات، اعلام کرده است که از آغاز سال جاری تا کنون، ۲۴ تُن سیب از این ولایت به بیرون از کشور صادر شده است.
محمدیوسف امین، مسئول اجرایی اتاق تجارت و سرمایهگذاری هرات، میگوید که این نهاد بهمنظور تقویت صادرات محصولات کشاورزی، روی شناسایی و دسترسی به بازارهای جدید بینالمللی تمرکز کرده است.
به گفته او، فراهمسازی تسهیلات بیشتر در بخش ترانزیت، کاهش موانع گمرکی و تسریع روند صادرات از جمله اقداماتی است که برای افزایش حضور تولیدات هرات در بازارهای جهانی دنبال میشود.
مسئولان ریاست زراعت و مالداری هرات میگویند این ولایت با بیش از ۲۸ هزار هکتار باغ میوه، جایگاه ویژهای در تولید محصولات باغداری کشور دارد.
بر اساس آمارهای این ریاست، سالانه هزاران تُن میوه تازه، شامل انگور، انار، زردآلو، سیب و شفتالو، در هرات تولید و برداشت میشود.
نصیراحمد قاضیزاده، کارشناس امور زراعتی ریاست زراعت و مالداری هرات، میگوید بخش عمده محصولات باغداری این ولایت در شهرک صنعتی هرات و همچنین در ولایات حوزه غرب کشور به مصرف میرسد.
نویسنده: سیدمعروف سیدی






