مسئولان ریاست مبارزه با حوادث طبیعی هرات میگویند در سیلابهای اخیر در این ولایت 14 تن جان باخته و خسارات مالی هنگفتی به کشاورزان وارد شده است.
مولوی موسی اشعری، رئیس اداره مبارزه با حوادث طبیعی هرات میگوید:«افراد جان باخته سه تن از ولسوالی غوریان، پنج تن از ولسوالی کشک کهنه، یک تن از ولسوالی گذره و یک تن دیگر هم از ولسوالی ادرسکن میباشند.»
آقای اشعری تصریح کرده که چهار تن پیش از این در سیلاب در این ولایت جان باخته بودند و با جمع آمار چند روز اخیر در هرات به صورت کلی به ۱۴ تن میرسند.
او افزوده که سه هزار جریب زمین زراعتی، دو هزار مواشی و ۴۰۰ منزل مسکونی هم توسط سیلابها ازبین رفته و با بررسیهای بیشتر امکان دارد این ارقام در روزهای آینده افزایش یابد.
سیلاب بیشترین خسارات را در ولسوالیهای گلران، چشت شریف، ادرسکن، زنده جان و کرخ وارد کرده است.
آقای اشعری عنوان کرده که حکومت در راستای کمکرسانی تمام تلاش خود را انجام میدهد.
این اداره به همراه ارگانهای دیگر به صورت جمعی کمکها را برای خانوادههای سیل زده منتقل میکند و در حد امکان تلاش این است که به موقع و در اولین فرصت به مردم رسیدگی شود.
کمکهای صورت گرفته تا کنون برای خانوادههای متضرر از سیلابها شامل ۳۵۰ خیمه و یک هزار پتو میباشد.
حکومت از موسسات و خیران هم خواسته است تا برای آسیب دیدگان کمک شود.
سیلابهای اخیر در شماری از ولایت کشور طبق گزارشها، جان بیش از ۳۰۰ تن را گرفته و خسارات مالی هنگفتی به مردم وارد شده است






