مقامات امنیتی ولایت بادغیس میگویند که در نتیجهی عملیات نیروهای مبارزه با مواد مخدر فرماندهی امنیه این ولایت، مقدار ۳۰۰ کیلوگرام بوتهی امان «یامه» را از مربوطات ولسوالی جوند کشف و از بین برده اند.
صدیق الله صدیقی، سخنگوی فرماندهی امنیه بادغیس میگوید:« یک عملیات روز گذشته در مربوطات منطقه جلایی ولسوالی جوند راهاندازی شده بود. که مقدار ۳۰۰ کیلوگرام بوتهی یامه توسط نیروهای مبارزه با مواد مخدر کشف و به آتش کشیده شد.»
موصوف افزود که در پیوند به این قضیه، سهتن به دلیل جمعآوری و نگهداری این گیاه بازداشت شده و پروندههای آنان برای رسیدگی به نهادهای عدلی و قضایی سپرده شده است.






